DAZKIRI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2025-2026 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÜCRETLİ USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU DUYURUSU
Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği 25. ve 26. Maddeleri gereği kurumumuzca 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı'nda açılacak kurslarda görevlendirilmek üzere kadrolu (Öğretmen-Memur) ve kadrosuz usta öğreticilerin talepleri alınacaktır.
Başvurular 01-31 Ağustos 2025 tarihleri arasında yapılacaktır. (Başvurular her zaman yapılabilir. Belirtilen tarihlerde yapılan başvurular görev almada önceliklidir. Bu tarihler dışında yapılan başvurular takvim dışı başvurular olarak değerlendirilir.)
Başvuru işlemleri resimlerde belirtilen başvuru takvimi ve belirtilen başvuru belgeleri ile açıklamalar doğrultusunda e-yaygın ( https://e-yaygin.meb.gov.tr ) sistemi üzerinden E-DEVLET şifresi ile online olarak yapılacaktır.
AÇIKLAMALAR
1- Öğretmenler, memurlar ve usta öğreticiler açılacak kurslarda eğitmen olmak için belirtilen tarihler arasında başvuru yapabileceklerdir.
2- Başvurular “ e- YAYGIN SİSTEMİ “ (https://e-yaygin.meb.gov.tr/) üzerinden kişisel e-DEVLET şifresi ile girilerek e-Yaygın/Başvurular/Başvurular/Usta Öğretici Başvuruları" ekranı üzerinden yapılacaktır. (Kurumumuzda yapılabilmektedir.)
3- Onay işlemi belirtilen tarihlerde kurumun yetkilileri tarafından yapılacak olup başvuruların onaylanması için istenilen evrak, belge ve bilgilerin eksiksiz bir şekilde "e YAYGIN" sistemine yüklenilmesi gerekmektedir.
4- Gerekli belgeyi yüklemeyen ya da eksik ve yanlış yükleyenlerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir.
5- Başvuru yapanların başvuru durumlarını (ONAYLANDI/REDDEDİLDİ) "E YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol etmeleri gerekmektedir.
6- Usta öğretici alanında açabileceği kursları Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nün sitesindeki kurs modüllerindeki “ EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ “ bölümünü inceleyerek başvurusunu yapacaktır. ( Alanıyla ilgili olmayan kurslara başvuru yapanların başvuruları reddedilecektir.)
7- Başvurular belirtilen tarihler arasında yapılacak olup geciken ve yanlış yapılan başvurular takvim dışı başvurular olarak değerlendirilecektir.
8- Online yapılan başvurular ön başvuru niteliğindedir. Kurs açma görevi verildiğinde getirilmesi gereken evraklarda eksiklik veya yanlış bilgi olması halinde başvuru geçersiz sayılacaktır.
9- Değerlendirmeler ve sıralamalar sistem tarafından yapılacak olup, görevlendirme de puan üstünlüğüne göre yapılacaktır.
10- Sonuçlar 09.09.2025 tarihinden itibaren internet sitemizde yayınlanacaktır.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER (Belgeler görev verildikten sonra kuruma getirilecektir)
Başvuru Formu ( Kurumumuzdan alınacaktır)
Kimlik Fotokopisi
Öğrenim Belgesi Fotokopisi (En Son Mezun Olunan Okulun diploma fotokopisi(Aslını da getiriniz) )
Antrenörlük ( Vizeleri alınmış) / Usta Öğreticilik Belgesi / Yeterlilik Belgesi / Sertifikalar)
Usta Öğretici Oryantasyon Belgesi ( Belgeniz yok ise Halk Eğitim’e başvuru yapınız.)( Eğitim Fakültesi Mezunu Ve Formasyon Eğitimi Alanlardan İstenilmemektedir.)
SGK Hizmet Dökümü/(4-A/BARKODLU / E-Devlet'ten Alınabiliyor)
Adli Sicil Kaydı-(Yakın Tarihli- E-Devlet'ten Alınabiliyor)
İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı Sertifikası (Varsa)
Sağlık Raporu (Herhangi bir sağlık kurumundan alınabilir)
Aile Bildirim Formu (Kurumdan alınacaktır)
Emekliler İçin ( Emekli olduğunu gösterir belge )
Hijyen Eğitimi (Güzellik ve sac bakımı alanında başvuruda bulunanlar tarafından verilecektir.)
Meb-Örgün Eğitim Kurumları ile Diğer Resmi Kurumlarda görev yapan kamu görevlilerinin getireceği evraklar:
a) Başvuru Formu( Kurumumuzdan )
b) Görev Yeri Belgesi
c) Diploma
d) Oryantasyon Belgesi ( Eğitim Fakültesi Mezunu Ve Formasyon Eğitimi Alanlardan İstenilmemektedir.) vermesi yeterlidir.
e) Var ise ( Antrenörlük, Sertifika...gibi